Dzień III - Job Shadowingu

         Dzisiejszy dzień rozpoczęliśmy od podziału na grupy, jedna grupa uczestniczyła w zajęciach ze sztuki, literatury i historii a druga w zajęciach z języka hiszpańskiego, sztuki. Była to świetna okazja by móc uczestniczyć w większej ilości zajęć i podzielić się później wrażeniami, obserwacjami w grupie. 








        Największe wrażenie zrobiła na nas lekcja sztuki. Nauczyciel prowadził zajęcia dla uczniów w wieku 12/13 lat, grupa liczyła ok 20 osób. Na początku lekcji uczniowie odczytywali swoje prace domowe, mieli za zadanie napisać za co są w życiu wdzięczni, następnie w dalszej części lekcji mieli przedstawić to na sposób graficzny. Nauczyciel dał uczniom wystarczająco dużo czasu, aby mogli zastanowić się w jaki sposób mogą wyrazić swoje emocje i jednocześnie przygotował relaksacyjny podkład muzyczny w tle, aby uczniowie mogli się odstresować. Podczas zajęć zauważyliśmy jak ważnym tematem w tej szkole jest zdrowie psychiczne, rozwijanie umiejętności interpersonalnych, mówienia o emocjach. Każde z dzieci chętnie zadawało pytania, wywiązywały się małe dyskusje.


        Kolejną lekcją była lekcja literatury; nauczyciel omawiał książkę Amici pod tytułem "Cuore" (tłum. "Serce") jak sam przyznał jest to jedna z jego ukochanych książek i chciał zaprezentować ją uczniom, ponieważ mówi o historii Włoch i jednocześnie przekazuje postawy warte naśladowania. Po zajeciach dowiedzieliśmy się, że nauczyciele mają wolny wybór w doborze lektur, form pracy, ważne, aby były one dostosowane do wieku, dojrzałości młodych ludzi, a także aby wypracowały w uczniach konkretne kompetencje. Sporym zaskoczeniem było dla nas to, że żaden z nauczycieli nie zapisywał tematu lekcji, nie dytkowal notatki, uczniowie nie mieli obowiązku posiadania zeszytów przedmiotowych. Jak się dowiedzieliśmy nauczyciele dają uczniom możliwość zadecydowania, w jakiej formie chcą zrobić notatkę, uczniowie muszą wykazać się tutaj dojrzałością i umiejętnością zadbania o własną naukę. Do zapisywania zadań domowych uczniowie korzystali z terminarzy co było pomocne przy organizowaniu swojej pracy w domu. Jednocześnie uczniowie byli skupieni na lekcji, zadawali pytania. 

        Podczas lekcji historii zobaczyliśmy różne formy pracy nauczyciela, uczniowie mieli okazję zobaczyć prezentację, podczas wyświetlania której nauczyciel na bieżąco i łatwym, zrozumiałym dla dzieci językiem tłumaczył przedstawiane zagadnienia. Uczniowie było tak zaangażowani w lekcje, że w momencie, kiedy nie rozumieli jakiejś kwestii pomagali sobie nawzajem, tłumacząc problemowe zagadnienia. Nauczyciel skorzystał też z formy wyświetlenia video, a także razem z uczniami odczytał fragment tekstu źródłowego dotyczącego danego tematu. 

        Po skończonych zajęciach wybraliśmy się na spacer śladami Federico Felliniego. Dowiedzieliśmy się, że wybitny włoski reżyser pochodził właśnie z Rimini, urodził się tutaj 20 stycznia 1920 roku i mieszkał przy via Dante zanim wyjechał do Rzymu. Rimini jest pełne śladów Felliniego, w centrum miasta można podziwiać murale ze scenami z jego filmów, można także odwiedzić  muzeum poświęcone jego postaci. 

        






Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Podsumowanie szkolenia językowego na Malcie

Ostatni dzień pobytu w Szkole

I dzień w szkole